Wat

Bij een eerste kennismaking ( telefonisch gesprek maar mailen kan ook, vooral doen als ik na twee keer nog niet heb opgenomen!) verkennen we waar het schoentje knelt. We onderzoeken ongedwongen voor wie en waarom er hulp wordt gezocht.

Als de snaren op elkaar zijn afgestemd kunnen we in actie schieten en samen beslissen of de ouder alleen komt of samen met het kind.

Een coachingsuur heeft de volgende structuur:

  • waar is verandering noodzakelijk?
  • wat gaat er goed?
  • waar kan er een verschil worden gemaakt?
  • wie kan er helpen?
  • concreet plan voor actie

Het didactisch materiaal waarmee ik werk wordt bedacht, uitgewerkt en gemaakt tijdens de begeleiding zelf en komt dus ter plekke tot stand. Dat is belangrijk vind ik, de creativiteit niet laten afhangen van 1 werkboek (mijn ervaring leerde me dat soms 5 werk/hulpboeken nog niet volstaan) maar aanpassen aan de eigenheid van elk kind. Het is dus niet alleen een inhoudelijke maar ook creatieve zoektocht samen met de ouder en /of het kind om de juiste aanpak te vinden.

Verder werk ik ook graag met beelden & verhalen, playmobil & handpoppen. Als het gaat om studiebegeleiding met Mindmapping, een methode die zich op alle niveaus al heeft bewezen, gaande van kinderen uit het basisonderwijs tot volwassenen in bijvoorbeeld een kaderfunctie.

De Krekel & De Mier staat volledig achter het idee van kortstondige begeleidingen, wat er in praktijk op neer komt dat de hulp van een coach van korte duur kan zijn.